September 05, 2009

gambar aku masa kecik


motip???
nk tunjuk gmbar kecik2 ni
aku di 'tag' oleh wawa
actually last week..maka nyer..bru ari ni berkobar2 nk jwb


rules 'tag' ini
letakkan gambar sewaktu kecil anda..adalah baik sekiranya anda menulis 20 perkara yang orang tidak tahu semasa kecil anda..dan pada penghujung entry..anda harus memilih 5 orang untuk di 'tag'
hahaha..siappp yer pd2 yang berkenaan


mari kita mula membaca yer anak2

gambar ni waktu umur aku 6 tahun
sgt sweet kn..huhuhu!!!!!


berikut adalah perihal zmn comel2 aku..huahuahua

1. rambut aku lurus bangat..srupa ler kita wawa..xpyah guna sikat..guna jari pun bleh

2. cuba lihat kasut aku..hahaha..'heel'..kecik2 pn dh ada taste..sgt bangga di situ..(ada ceritetera psal kasut tu kengkawan..)

3. aku bila tiap kali bergambar tntu2 tangan aku akan mengembang cm gitu..mum pun pelik..kira2 smcm habit (aku check sume2 pic aku...hahaha mmg begitu..nape yekk..misteri!!!...)

4. aku sejak kecil mmg foto gedik..bab2 bergambar xpenah geleng..aguk ajerr..kira2 aku ni pntang nmpak kamera larr..dh besar2 gajah ni masih suker gedik2 jgak

5. aku nk cerita psal kasut..cmne aku bleh dpt kasut tu..time tu aku nk tindik telinga..mula mum ajak bukan main ngelejat..seronok.. tiba2 bru tindik sebelah telinga aku dh xnk tindik lg sbelah..sebagai upah aku dirasuah beli kasut ni..dgn syarat kena tindik lg sbelah..time beli kasut aguk aje..bla dh dpt kasut aku tukar pikiran..xnk tindik..pe lg my abah paksa aku jugak larr..penat je rasuah!!!!

6. mum ckap masa umur 3-4tahun..aku klu kuar main suker pakai kain batik..my abah ada beli 2 helai (saiz kecik)..bleh kata hr2 aku pkai..motip??? masih misteri!!!

7. aku masih ingat lg waktu umur aku 4tahun..aku main buaian punyer ler jauh dr umah..mum dpt tau sbb ada jiran yg xder keja kt umah dtg umah aku report kt my mum..maka mum aku dtg ambk aku dgn angin satu bdn..spanjang2 jln blik umah aku kena cubit..huhuhu

8. samb....tiba di umah..mum report ngn my abah..pe lg..aku dikurung dlm jamban..(dlu2 kuarters askar..jamban kt luar beranda)..aku kena kurung..aku nangis giler babas..siap buat rayuan lisan lg
ayat aku..."abah lawa...abah cantik..waty sayang abah.."
mum ngn my abah nk tergelak..tp tahan..pkir nk kasi ajar kt aku

9. aku ingt lg msa mum lahirkan my adeq..kira2 aku umur 6tahun..waktu gi sekolah my abah yg ikatkn rambut..time tu rambut mmg panjang..punyer ler sakit tahap giler time abah ikat..pstu bla blik sekolah aku complen..sbb abah ikat rambut aku senget..kengkawan kt sekolah sume tegur..sian aku kannn

10. aku klu ada gigi yg goyang yg tunggu masa nk cabut..punyer le sayang jaga..tangan asyik main gigi je..penah jgak cubaan mum ngn abah nk cabutkan utk aku..tapii..tidakkk...aku ngelak
penah skali tu..tgah2 relax tgok tv smbil jari pegang gigi..pakcik aku tepis tangan..terpelanting gigi..aku ngelejat melalak

11. mum kata aku ni ganas time umur2-3tahun..kasi pkai cincin buang dlm longkang kt umah..buah rantai aku kunyah..gelang smpai bengkok aku kerjakan..ishh2..xcukup mkn ker???

12. aku masa kecik ada mak angkat..bleh dikatakan setiap hari aku akn duk umah dia..abah aku bla time blik keja..bengang sbb bla blik keja je..anak xder..bla my abah jmput xnk blik..mne x kena kurung dlm jamban!!!

13. aku ni jenis yg berani..umur 7tahun dh tido sorg dlm blik..nk bangun kencing@berak mlm2 pn aku bangun sorg2..tapi kann..bla dh membesar ni jd penakut plak..nape yer..misteri!!!

14. aku ni jenis xtakut org..sapa2 yg nk dukung aku..aku nk ajer..smpai kn msa naik bas terjumpa org sakit kusta..aku bleh mintak roti yg dia tgah pegang..apa kess???

15. aku bla dah sekolah..lg ganas..baju sekolah kekadang bleh koyak..main ape ntah kt sekolah smpai koyak baju..misteri tu!!!!

16. msa aku darjah 5..penah admirer ngn sorg budak..tp dia xsuker kt aku pn..ada budak yg suker kt aku..pandai..rajin tlg aku siap keja sekolah..aku xsuker dia sbb dia gemuk..xsedar ke sndri pun gemuk time tu?!?!?!

17. aku ada angan2..tp serius ckap..aku time kecik angan2 bla besar sok nk khwin ngn askar..faktor..sbb duk dlm kem..tntu2 muka askar je aku nmpak..tu psal itu je pilihan aku..miang!!!

18. aku kaki gaduh ngn budak pompuan kt sekolah..suker kwn ngn lelaki jer..motipp???..nk tnjuk kot yg aku ni hebat

19. dan kat sekolah jugak..aku nk kwn ngn org pandai je..org bodoh2 selenga aku xsuker kwn..aku pikir kwn ngn org pandai aku akan pndai..lupa daratan!!!

20. tiap kali ada rawatan gigi @ nk cucuk BCG, Rubella etc kt sekolah aku akan cuak sbb..nama aku Azmawaty bt Ahmad Mokhtar..tntu2 aku dlu kena

(...arghhh nsib mntak 20..klu mntak 30..aku mintak nyawa ler jwb nyer...)

pd kengkawan..sila ambil perhatian
aku yakin betul..aku nk 'tag'

eedany
ixora
bondaqeem
mamaqaseh
shu



11 puanrazma komen:

~salwaredzuan~ on September 06, 2009 1:01 AM said...

tenkiu sbb menjawab tag tu...eh akak pon anak askar gak eh?
my dad dulu tudm..hihihih

@LiYaNNuaR ツ on September 06, 2009 1:17 AM said...

gambo tu masa mekome lending kat mane ek???

puanrazma on September 06, 2009 9:13 AM said...

~salwaredzuan
yup..kira2 gitu lahh..anak soldier

~@LiYaNNuaR
kt Port Dickson..time tu kita sama2 sekolah tadika kt kem Sunggala

@LiYaNNuaR ツ on September 06, 2009 2:22 PM said...

sgt oldiest wooo... ade lg nyimpan gambo2 masa kecik... aku punya dah hanyut dibawak air bah... takpun dah jd makanan kpd si anai-anai yang kejammm...

psssssssst... comei gak ko yek dedulu..

puanrazma on September 06, 2009 10:54 PM said...

~@LiYaNNuaR
masih smpan..elok lg..sgt seronok dpt tgok gmbr oldiest ni..nostalgia
kita2 kan sgt comell dolu2..btui x
la ni pun memasing masih comell.. xcaya harap tanyer hubby memasing

cendawanintim on September 08, 2009 12:17 AM said...

so cute lah..

Puan ApasH on September 08, 2009 8:42 AM said...

aiseh..mana nk carik gambar ms kecik2 nie..dulu org susah..xde camera..gambo pon x byk..nk kena godek2 stor along le lu kot2 ade gambar time kecik. Alamatnyer kena hutang dulu la "tag" nie..

ruzzake on September 08, 2009 11:56 AM said...

akak kena tag ker? rs mcm nk jawap tapi... meh la ya baca kisah akak plaks.. hehe:)

puanrazma on September 09, 2009 9:38 AM said...

~cendawanintim
cute yer..ahahhh..lma dh perasan dh

~mamaqaseh
harusss buat yer..

~bondaqeem
jawab..jawab!!!!

eedany on September 10, 2009 2:13 PM said...

memang sweet u masa kecil... tak tipu.Dah besar pun tetap sweet apa...

apasal nama haku no. 1 dalam senarai? sesuatu tawww...haha

ok..ok nanti ai buat...yeeehaaaa

;p

puanrazma on September 11, 2009 1:44 PM said...

~eedany
apa????sweet..huhu..rsa nk sorok muka dlm baju ajer

xder niat nk taruk raking 1
haaaa...cuak yer!!!!
harusss jwb tu

 
Background by Jennifer Furlotte / Pixels and IceCream