September 03, 2009

lagi cerita pasal makanan


sedar x sedar udah 13 hari kita berpuasa
pd setengah2 org dh mula shopping sgala bagai
menghias rumah ape yg patut
menukar semacam brg2 umah
aku..huhuhu..lum bershopping ape lg
sglanya berserhana sajer..berbelanja yg perlu sahaja
masih ada masa lg..bukan sok nk raya pun
xpayah aku nk gopoh2..sbb sure skrg ni tgah full mrata shopping complex
bukan stakat kita yg nk raya..yg xraya pn sgt menyibukkk!!!
paham2 ajer lahh..time perayaan ni larr banyak sale sana sini
maka..harusss lah penuh sesak!!!

hr ni..dgn keadaan aku yg 'kurang sihat' sgt
kebetulan babyqaseh demam..demam lpas cucuk..sgt kasian..asyik merengek ajer
nk tido merengek..dukung merengek..memasing dlm umah xduduk diam layan babyqaseh
kita yg dewasa ni pun time demam..sengsara..ini kn budak kecik lg lahh sengsara..nk ckap xtau..menangis je lahh bleh

wlau begitu..aku gigih lg memasak utk berbuka..sgt gigih
utk hr ni aku xplan nk masak heavy2 sgt..sbb xtau nk masak ape pn
stiap hr nk kena reka menu apa nk masak
dh 13 hari ni perlu lah menu yg berlainan stiap hari
xkan nk masak menu yg sama plak kn

ini lah antra menu aku sekeluarga hari ni
dh jenuh nk putus urat kepala pikir masak ape

sayur campur

ayam golek madu
ini aku beli..sgt sedap
1 ekor ~ RM16.00
ikut jarak dr umah aku jauh..tp bla pkir sedap aku xkira
aku kerah hubby gi beli..mujur dia sudi

sup tulang

ikan sumbat sambal pedas

sambal tumis ikan bilis
actually ini favorite my adeq

air tembikai plus laici
ini minuman favorite ktorg
sgt marvellousss
tahun ini aku dh dapat air yg paling sdap skali
aku siap puji kt kakak yg jual air ni..aku kasi 5star lahh
1 jug baru RM2.00..sgt murah!!!
nmpak x 'kole' kt sblah jug tu..itu bekas minum my adeq di bulan puasa..ishhh2..sgt bernapsu itu budak
hahahaha..lum tgok lg bekas minum hubby lg..bernapsu
haaa..napsu!!!


tgah taip ni pn..kepala dh mula pkir sok nk masak ape
pening2!!!!
mum siap sound kt aku hari2.."bgtau nk masak ape..mak pening"
aku ingt aku je kuat pening..mum pun sama
penyakit keturunan

cukup larr takat ni cita psal makanan
nnti2 aku kena sound ngn 'my boss'..asal bukak blog pagi2 publish psal makanan
bengang2..!!!! sorry boss..huhuhu..layan jgak blog ni yer!!!

aku mau terjah ke dapur..huhuhu..sbb td sgt sedap layan air tembikai
smpai nk makan pn xlarat
ayam..ayam..ayam

4 puanrazma komen:

@LiYaNNuaR ツ on September 03, 2009 11:10 PM said...

mmg kecorr ayaq lioqqq noksss...

puanrazma on September 03, 2009 11:21 PM said...

~@LiYaNNuaR
harap ampun yaaa

eedany on September 04, 2009 9:52 AM said...

puanrazma...
semua mengancam nafsuku...

tapi kan... saya teringat nak makan Lada Solok! Huaaaaaaaa

kat semenanjung ramai yang terror buat kat sini pernah nampak orang buat. puanrazma tau buat tak?

Lada Solok...Lada Solok...

;p

puanrazma on September 04, 2009 6:56 PM said...

~eedany
lada solok???..xtau buat & mkn x pun
rsany lada solok taruk dlm nasi kerabu..tau ngak nasi kerabu???

 
Background by Jennifer Furlotte / Pixels and IceCream