September 25, 2009

nasi lemak ayam kampung


semalam
aku agak keletihan
gigih memasak 2 menu (sorang2 yer aku memasak)
menu nyer...laksa & bihun
goreng
my mum masih lagi di kampung..raya sakan ye mak!
kebetulan petang semalam...makcik2 dah nk blik ke KL
aku pikir2 nk ngajak diorg datang beraya umah aku
aku umpan masak laksa klu dtg
hahaha...mereka excited bila dgar aku nk masak laksa
bab makan...lajuuuu
xpkir dah..comfirm2 mereka akan snggah nyer

gamat2...3buah biji keta dtg umah
kira2 sesak gak umah aku...disebabkan sempit kena ikut turn baru dpt makan
sgt kasihan!!!

yg best nyer..bihun goreng aku 'licin'..tuanrumah pn xdpt nk rasa
memasing puji sedap x ingat (cmne bleh tersedap plak ni!!!)

mmg happening umah aku time tu

(yg aku angin..aku langsung x snap pic2 diaorg mkn...hampeh tui!!! sgt asyik melayan diaorg mkn, smpai lper nak capai kamera)


settle family makcik2 blik..mamaqaseh rekues nk belanja makan
cadang2 nak makan kat 'Restoran Nasi Lemak Ayam Kamp
ung'
ujung2 hubby pkir time raya ni bukak ker
sbb last year..time tu raya ke-3..kami2 konvoi nak ke sna
adalah hampa.."kedai masih tutup"


aku pkir redah jelah..kira nasib klu kedai bukak
mujur bukak..dr bulan puasa mamaqaseh rekues nk makan
akhirnya...smpai hajat


istimewa makan kat sini
nasi lemak nyer memang mavellousss
(aku lihat sblm2 ni nasi lemak nyer cm byk skit..tp bla makan smlm se
rupa sikit plak aku tgok!!!)
actually nasi nyer mmg sedap sebab dikukus

bertingkat2 nasi dikukus..patut sedap!!!
yg best nyer kat sni..lauk2 dimasak 'fresh'
siap bleh pilih ikan mane nak dimasak

ini tekak aku mula suam2 dah
'belut'...yekkkk
berlingkar2..aku nak tgok pun x tergamak

ni kan plak nk makan...harap ampun larrr
kerang rebus @ bakar ni mmg favorite mamaq
aseh

penah skali tu..hubby ngn adeq order 'belut masak 3 rasa'
(aku cam nk pengsan tgok dema makan..melahap plak tu mkn nunju
k dpn aku!!!!)
sabar je lahhh



time aku dtg ni..punya larrr rmai manusia
smpai kena Q nk tggu turn tmpat duduk
yang berbaju raya pun ramai

maybe memasing nk tukar selera..jemu makan ketupat..lemang
letak je punggung...capai kamera...mencapap ler aku!!!!! (sebut betul2)

muka2 bosan qaseh..sbb hanya dpt tgok maklong makan jerr

qaseh ngn opah
berkepit aje ngn opah sbb 4hari pisah ngn opah
sbb qaseh gi beraya ke Penang

qaseh ngn mama n papa
wahhh...qaseh byk dpt duit raya
bleh ler belanja maklong cm gini

nape lahhh aku langsung x selera ngok muka aku niii
make-up langsung malas skrg ni

nak sgt nature beauty pun
tgok cam hampeh!!!!

3 puanrazma komen:

CraZee KenTanG on September 25, 2009 11:24 PM said...

wahhh...nampak cam mouth watering je nasi lemak tuh. Xpe...sok pi cari nasi lemak laa. Ha3

~salwaredzuan~ on September 26, 2009 2:17 AM said...

nasi lemak tu nampak syedap..nasi lemak sy buat mmg konpem syedap,.heheheh...gurau meh...masi lemak kukus mmg feel dia lain skit kan?tak laa dry sgt texture ida..and bil;a mkn tu rase mcm girang.girang? ok a bit weird tp tu laa perasaan sy klu mkn nasi lemak kukus

puanrazma on September 27, 2009 3:47 PM said...

~FaTiNe
sgt marvellous
time2 lpas raya semacam meroyan nak mkn itu ini
napsu..napsu!!!!

~salwaredzuan
btui2..btui sgat
gara2 itu..pg td bekfes buat nasi lemak..tp xde lah kukus
sgt sedap..memasing mkn smpai menjilat siku..ahakk!!!

 
Background by Jennifer Furlotte / Pixels and IceCream