August 09, 2009

2 hari cuti..sgt sibuk!!!!



This weekend aku stay di umah ajo
Xde plan nk gi mne2 sbb????
Hubby keja 2hr berturut2..maka tggallah aku terdampar dlm umah
Sudah kerjaan ape nk buat kan..nk cari duit
nk sara bini yg over budget ni..ahakkk!!
Tidak sesuaiiii sgt

Rutin aku klu hr cuti..pertama~ke pasar lar....kedua~kena masak of course
Xbleh kata don't want..xde sbb malas nk masak
kn
Huhuhu


Pg tu aku tgok blik tido agak2 dh lma rsanya x service
Mum dh sound...prihatin tui!!!
Dlm kepala otak ni dh pkir projek utama..nk membasuh tudung2 yg aku buat koleksi bandel..3 sepuloh hinggit!!!!
Huhu..dpt plak sekupang dr mum..xde lg ker tudung xbasuh????

sapa mau!!!

Mmandangkan mamaqaseh keja ari tu..maka aku masak secara solo

Menu aku that day
Ayam masak merah
Kobis masak lema
k
Daging goreng kunyit

Ikan bawal goreng
(
mudah disediakan dan berkhasiat)
ye ker..khasiat!!!
!

Settle masak..mum rekues nk ajak gi Ipoh
Aku angguk tanda ok jerr la..utk apa aku idak tanyer pn
Tup2..mum sbuk ngemas stor..rupenyer ngaja
k aku gi kedai besi buruk..nk tolak brg2 kitar semula yg dia duk smpan dlm stor

Smtara nunggu mum siap..aku smpat possing a
la buah kundur
Bla tgok cokolat duk possing kt toilet cm
teruja plak nk merasai keseronokan itu
Ternyata..ada ummphh..timbul rsa nk jd blogger tegar


Berbalik brg2 td
Brg2 mmg belambak..dr dibuang sje..baik
ler jual dpt gk skit
Penuh ler bonet ngn sit blakang keta
aku..cuma dpt rm12 ajo..lpas ler minyak keta aku gi sna..sgtttt berbaloi..huhuhu!!!!!

antara brg2 yg perlu kasi org

lihat..mum buat deal ngn taukeh brg

On the way..(
dlm keta)..smbang anak-branak..mum tnyer kt aku bla nk beli gelang tangan qaseh..last week ktaorg dh tgok tp nk survey tmpt lain dlu..harga cm mahal..xberbaloi plak beli mahal2..mmandangkan dia cpat besar..so cancell
Aku ajak gi survey 1 kedai kt Ipoh..maka berkenan ler

Set gelang plus ngn cincin..opah rekues beli utk pkai r
aya..sian cucu sorg ni!!!!
Huhuhu..bju raya maklong lum beli lg ni..ap
a kes!!!

huhu
so sweet for our lil

Esoknya..

Seawal pg ktaorg gi breakfast kt luar

Time weekend mmg malass nk buat breakfast
Hubby ada rekues nk mkn laksa..tp sbb kn abis keja p
n smpai malam..so cancell
Aku jnji next week..klu cuti aku masakkn

Hr ahad mamaqaseh duk ada di umah

Maka aku masak berteman


Menu aku masak secara berjemaah
Rendang ayam (mamaqaseh masak)
Sayur sawi tumis (mamaqaseh masak)
Ikan keli masak lemak cili api (aku masak)
Sambal sotong (aku masak gk)

Tgh2 masak..mamaqaseh trpikir nk masak Spageti Alfredo
Huhuhu..baguss gk..last time mcm kurang mkn
sbb masak skit..so aku rekues masak lbih skit this time
Dasar tamakkk!!!!

Untung gak dpt adik ipar yg rajin ke dapur ni..nsib larr dpt kak ipar malasss
ni
Maka mereka laki bini perlu ke Tesco membeli br
g2 yaa..ngajak aku sgt malas ok!
Qaseh x ikut atas sbb2 kesihatan..takut jangkit nnti H1N1

Qaseh duk ngn maklong yerr..jgn nk ngada2 sgt..jahat kang maklong babab ajo


Kul 6 hubby blik..sgt rindu pd nyer..2hr ni keja blik lwat jerr
Sgt gigih suamiku ini..i lap u larrr..forever!!!


Smentara nunggu mamaqaseh masak spageti..aku ngn mum kerjakan anak nyer
Mum buat cobaan dudukkan dia atas sofa..sgt ketot kaki nyer..wah aunty liya sgt teruja ni bla dgar word ketot2 ni..ahakkk!!!!

Yg best psal qaseh ni..buat larr ape aje..langsung x nangis..gelakkk jer
Lg lar aku excited kerjakn dia lebih gigih lg

projek haram aku ngn mum

Actually..time ktaorg nk bersantap spageti ni..mamaqaseh nk kasi 1st meal kt qaseh..huhu..aku berjaya snap that moment
Pd mulanyer..muka dia punyer lite2 gerun bla rsa mkan
an tu
Ujung2 aku tgok..nganga ajo bla disuap
Itu lar qaseh

Huhu..sudah kelewatan
Aku ajo yg lum tido lg

Sekian..aku beredar

7 puanrazma komen:

Umie on August 10, 2009 7:42 AM said...

tembam sungguh dia ni...

Puan ApasH on August 10, 2009 8:22 AM said...

gilerr stay up wat blog dlm bilik..terjaga dlm kol 1 camtu..tgk2 lampu bilik terpasang..huhuhu..sungguh gigih nk jadi blogger tegar nie..

puanrazma on August 10, 2009 8:44 AM said...

~umie
susu ibu punyer penangan!!!!

~mamaqaseh
mmg gigih nk jd blogger tegar!!
ahakkk2

eedany on August 10, 2009 10:25 AM said...

hai puanrazma.

hari ini kita busy sikit. tengoklah petang2 kita buat entry baru k.

Qaseh sangat tembam! Just like my nephew, Erfan. Tapi sekarang dah ringan sikit sebab demam.

puanrazma on August 10, 2009 2:08 PM said...

~eeddany
hi..update ya!!!
o yer ker..geram kn budak2 pipi tembam2 ni

@LiYaNNuaR ツ on August 10, 2009 7:37 PM said...

ade geng la camnih... geng ketot, ahaks!!!

puanrazma on August 10, 2009 8:04 PM said...

huhu..aunty liya..shaffiyah dh pndai tekan keyboard lptop tau!!!bleh ler ikut jd blogger cm aunty liya

 
Background by Jennifer Furlotte / Pixels and IceCream