August 28, 2009

Ramadhan ke 6


dh ramadhan ke 6 kita berpuasa
begitu cepat masa berlalu ye
nasib cuaca time ramadhan ni sesejuk rasa aku pikir
tp bla menjelang ptg ujan punyer le lebat
itu membantutkan aku berpoya2 kt pasar ramadhan
makanya..blik umah harus ler masak
percaya atau x..dh 6 ramadhan ni aku blum penah sekali pn ke pasar ramadhan
gigihnya aku yer..100% memasak
aku tidakk lah memasak sorg pn..mum haruss membantu

menu berbuka aku smlm ialah mee kari kebetulan sgt hubby blik awal..plan aku nk masak success
aku bg list utk dia beli brg2 utk aku blik masak kang
hubby tnya nk masak begerdil daging ke..sbb sblm ni aku terpikir2 nk buat
tp pospone je sbb xsmpt nk buat
hubby volunteer nk cincang2 daging..goreng kentang..goreng bawang
wahh..sgt baguss tu..aku blik kang cuma mix kan aje


jam nunjuk kul 4.25ptg..aku dh gegas shut-down pc
haruss blik dgn kadar segera
nk memasak..hahaha..actually hubby ada kt umah ni berkobar2 nk blik cpat
ayat!!!!
smpai2 kt umah..bukak fridge tgok begerdil udah siap
aku senyum lebar smpai telinga dh
macih ye abg..mum ckap hubby sorg2 blik keja trus buat
klu hr2 cm gni baguss kn
amboi!!! sgt melampau tu

menu hr ni aku lum pikir nk masak ape
tgok ler kang..ape yg ada masak ajo

selamat berpuasa ye kengkawan

4 puanrazma komen:

@LiYaNNuaR ツ on August 30, 2009 12:13 AM said...

td aku bebuka mee rebuihh kak timah garanggg... grrgrgrgrrrr...

puanrazma on August 31, 2009 1:37 PM said...

tahun ni cm rajin nk memasak tau nok!!!

eedany on August 31, 2009 9:32 PM said...

alamak... begedil daging? terliur sudah!

bestnya ada assistant. kalau saya ada assistang yang tolong kacau jer.

:p

puanrazma on September 01, 2009 8:58 AM said...

~eedany
hehehe..tp best gak ada assistant yg kacau cm gitu
kekadang x boring masak di dapur

 
Background by Jennifer Furlotte / Pixels and IceCream