August 27, 2009

Ramadhan ke-5



hari ni Ramadhan yang ke 6 kita berpuasa
bagi yang berpuasa tentu2 seronok nk publish entry berbuka
aku????
kurang best sgt sbb..tgah di alam fana
time ni aku pulun giler masak kt umah
xkn nk hrap kt mum plak yg masak
sdangkan anak dia xpuasa ni yg patut masak
smpai my adeq sound tepek kt aku.."ko ni xpuasa ke..gigih tui nengok masak"
korang rsa patut ke aku kena tepek cm gitu
bukan salah aku pn kn
dh kelebihan kaum hawa..bkn suker2 xnk puasa
bukankah begitu kengkawan!!!!

gambar ni aku google ajo

berbuka smlm aku masak nasi ayam
rsanya dh lama teringin nk makan..tp xkesampaian nk masak

ker mmg dasar malas
time puasa ni aku xleh nk elak utk malas ke dapur
rsa ada kewajipan nk memasak utk hubby tercinta
solehah nyer aku..alhamdulillah
dh menjadi pegangan hubby..dia mmg pantang nk makan lauk2 beli ni
harus dimasak sendiri lg selera
aku akur..lgpun aku setuju..sbb lauk2 beli ni kurang sedap mne pn
aku masak lg sedap..wahhh..baik punyer kipas

berbalik pd menu smlm nyer
seawal pg aku gigih bwk mum gi pasar beli sgala bagai
aku siap beli 2 ekor ayam..dasar tamak haloba
napsu bulan puasa ni dasyhat skit
ehehh..seingat aku idak puasa kn
mmg dasar napsu kuat mkn

kul 5.00ptg aku bru smpai umah
tgok2 ayam udah mum kukus..aku cuma siapkan bhn2 peram saje
kasi peram dlm ½ jam baru aku goreng..ehhh2 silap hubby goreng
dia offer..aku xsruh tau
bab masak nasi mum yang masak..aku kurang yakin di situ
bukan xreti cuma xyakin je..pham betui2 statement tu!!!!
mum siap sound tepek lg.."la ingt nk masak le nasi ayam ni..mak jgak"..huhu
aku kira tolong ape..peram ayam
lg aku buat cucur udang ngn roti sardin
roti sardin ada dpt rekues nk mkn lg sbb puasa ke-4 aku buat xckup
hahaha..tanda sdap ler tu
sbenarnya..ada balance lg sardin nye kt dlm peti ais
huhu..itu yg rajin buat pn

4 puanrazma komen:

Gerry Perry on August 27, 2009 3:25 PM said...

hi, don't eat too much when buka puasa eventhough very hungry.! your chicken wings look burned. This can cause cancer.

puanrazma on August 27, 2009 11:08 PM said...

~Gerry Perry
thanks for the info

eedany on August 31, 2009 9:42 PM said...

selama ramadhan ni tak pernah lagi berbuka nasi ayam.

kena usaha belajar buat nasi ayam ni hehe.

memang betul, lauk kita masak sendiri tetap lebih sedap dari beli.

puanrazma on September 01, 2009 12:58 PM said...

~eedany
ktaorg klu menu nasi ayam mmg tngkap leleh nyer..sgguh selera
marvellousssss

 
Background by Jennifer Furlotte / Pixels and IceCream