August 27, 2009

ingatan pada insan yang telah pergi



bila ramadhan tiba dan syawal bakal menjelma ni
aku pasti2 teringat pada arwah abah
tahun ni tahun ke-3 tanpa dia
huhuhu..sedih nyer aku bila terkenangkannyer
slalu nyer bla time puasa ni..dia lah orang yg paling sibuk
aku hr pertama berbuka..airmata aku cm nk menitik jer teringat dia
bila aku pkir my mum..dia tntu yang paling sedih dan hiba
hidup hampir 31 tahun ngan dia
tp my mum sgt tabah
walau derita..aku tau dia sgt kuat hadapi hidup tanpa suami tercinta


aku nk share ngn korang semua
1 peristiwa yang benar..
mlm berpuasa yang ke-4
time tu jam pkul 10.30mlm..time tu aku nk tido dh
my adeq anakberanak udah tido
my mum sbuk menjahit kt bilik
my hubby blum tido..tgah layan laptop
dgn tiba2 aku terbau yg sgt harum..xpenah aku bau slama ni
tiba2 mulut aku terpacul sebut 'abah datang lar'
aku pn heran..nape aku bleh tersebut mcm tu
time tu..aku rsa macam arwah dtg dekat sgt..sbb badan aku tiba2 langsung xrsa kesejukan air-cond umah
aku betui2 terkejut bkn sebab takut..tp terkejut aku bleh rsai kedatangan dia
aku dpt info..yg roh org yang dh meninggal akan berkunjung menziarah ahli keluarga bla time ramadhan
itu yg membuat kan aku yakin..yg arwah mmg datang ziarah kami anak beranak
smlm waktu aku berbuka..aku tanyer kt hubby psal kedatangan arwah
rupe2 nyer hubby pn kata ya..dia tau..dia dpt rasa
sedihnyer aku dgar!!! xsemena2 air mata aku nk menitik sgt
aku tahan je..pkir my mum nnti akan lg sedih
aku sedih sbb dia dpt tgok babyqaseh
sebak nyer aku..ya Allah
hanya Allah yg mengerti kerinduan yg teramat sgt aku pd dia


Ahmad Mokhtar bin Mat Said
1954 - 2007
Moga roh nyer dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org2 yang beriman
Amin

8 puanrazma komen:

Mama Qaseh on August 27, 2009 2:45 PM said...

kak wati, menitik air mata sy baca..rindu le kt abah. abah x sempat dgr sy panggey "abah"...

puanrazma on August 27, 2009 4:30 PM said...

~mamaqaseh
tula..taip entry ni bpe kali airmata menitik.
moga Allah kuatkan hati2 kita memasing dlm mnghadapi dugaan ni

is@r on August 27, 2009 4:54 PM said...

Azma,

You make me cried.
Yes, you are right, I can feel the same thing. Rindu yg meruntun jiwa. I hampir nak dial handphone no arwah abah. :'(

Semoga ALLAH S.W.T Tempatkan diaorg dikalangan org yg beriman. AMIN
Cheers..
Is

puanrazma on August 27, 2009 11:07 PM said...

~is@r
kehilangan mereka mmbuatkn kita yg hidup ini menjd seorg yg tabah..
ada kalanya airmata mnjd saksi btapa kerinduan mlanda jiwa

@LiYaNNuaR on August 30, 2009 12:11 AM said...

apsal aku tak rasa2 lg kehadirannya arwah apak aku noksss... huwaaa... aku pon windu padanya... ape ponnn... dia ttp di hati walo dia nan adooo di dunia yg fana ini...

Al-Fatihah!

puanrazma on August 31, 2009 1:39 PM said...

~@LiYaNNuaR
masanya akn tiba..dia akn dtg ziarah tgok keluarga dia..InsyaAllah

eedany on August 31, 2009 9:37 PM said...

sedihnya baca entry ni...

semoga arwah abah puanrazma ditempatkan bersama roh orang2 beriman. Al-fatihah.

puanrazma on September 01, 2009 9:00 AM said...

~eedany
thanks a lot
sedih sgtt..huhuhu

 
Background by Jennifer Furlotte / Pixels and IceCream