October 22, 2009

hari konvokesyen



jumaat lepas merupakan hari konvokesyen aku. di UiTM Shah Alam. yahooo..akhirnya!!! sangat gumbira time tu. aku seminggu nak konvo sangat stress sangat tertekan. macam2 rasa, takut, panik, risau, sedih, seronok. maybe macam tu ker..atau aku jer yang sangat emo

16 Okt 09..seawal pagi jam 6.30 pagi aku dah gegas keluar dari umah makcik kat PJ. aku lebih sukerr keluar awal dari tergesa2..almaklum tentu berduyun manusia kat sana. ternyata betul..sebab ikut jadual sidang aku seramai 1008 orang tidak termasuk keluarga. bayangkanlahhh!!! mujur aku dihantar oleh cousin aku yang kebetulan student kat situ maka xperlu lah aku n family menaiki bas..kami dihantar ke laman tangga dewan.

seawal 7 pagi para graduan mula berbaris panjang..dibuat ujian saringan H1N1. udah plak macam tu dipaksa pakai mask hingga ke dalam dewan baru dibenarkan bukak. sengsaranya...

melangkah nyer aku ke dewan..tiba2 jadi sebak. teringat kat arwah abah yang begitu teringin nak tgok aku konvo tapi tak kesampaian. jenuh aku menahan airmata nak keluar. selesai majlis penyampaian..memasing bergegas keluar mendapatkan ibubapa..aku dah mula emo..jenuh menahan airmata. aku cuba tahan sebak bila jumpa my mum..aku tau dia pun sebak tapi memasing pujuk hati masing2 xnak menangis. mujur berjaya!!!

aku port kat bawah khemah je bergambar. memang sangat keletihan nak ke tempat lain..memandangkan orang berduyun2 lagi lah aku malas. aku tengok memasing pun dah letih dan jam pun dah kul 12 tengahari harus bergegas balik sebab hari jumaat kan.


aku mendapat jambangan2 bunga
dari mum, hubby, adeq, mamaqaseh & cousin
macih..luv u all so much





13 puanrazma komen:

ieyza on October 22, 2009 10:53 PM said...

sweetnyer akak...sure happy kan coz penat lelah selama nie terbayar dengan segulung sijil yang sungguh bermakna...tahniah dari kami sekeluarga

shuzana on October 22, 2009 11:43 PM said...

tahniah tahniah..seronok kan..mase kt atas stage mesti ada mcm2 perasaan time tu..muke pun ketat je ka..haha..teringat plak time konvo kt dewan seri budiman...

Umie on October 23, 2009 1:13 PM said...

tahniah kak...

Ogie on October 23, 2009 1:47 PM said...

Congratulations my dear!!!!....

puanrazma on October 23, 2009 6:04 PM said...

~IeYzA
hehe..thanks yaa. lega dah selesai sudahh

~shu
thanks yaa nok..mcm2 rsa time tu.
btui kata shu..mcm2 perasaan ada,
nak nangis ada..nak gelak ada..nak jerit pun ada

~umie
thanks..doa kalian jua

~ogie
thanks sis


muahhh..utk kalian semua

@LiYaNNuaR ツ on October 23, 2009 10:22 PM said...

konggerats noks... bangga di situ... akhirnya... bjaya juge ke menara gading... moga ade rezeki lepas konvo nih yek... jgn jadik semacam akuuu... ampeh nyiorrrrrrrr aje!

ChempakaKu Sinar on October 24, 2009 10:29 AM said...

Tahniah..Akhirnye impian terlaksana

Ally on October 25, 2009 5:24 PM said...

Tahniah...

Teringat time konvo dulu2 berdebar2.. lebih2 lagi bila dengar lagu istiadat konvo & tunggu turn nak terima sijil.....

huhuhu.. rasa berbaloi-baloi usaha selama study tu kan..

puanrazma on October 25, 2009 8:08 PM said...

~@LiYaNNuaR
macih..moga2 dimurahkan.
jgn putus asa ko..teruskan!!!

~ChempakaKu Sinar
macih yerr..terlaksan jugak setelah sekian lama..huhuhu

~Ally
macih ally..
mmg semacam perasaan bla time tu bla dgar

IxoR@ on October 25, 2009 8:52 PM said...

wahh....tahniah la sis!

akhirnya....ini masa yg dinanti....

puanrazma on October 25, 2009 10:53 PM said...

~IxoR@
macih2..rasa hepi sesangat!!!

NouroulSuhaimi on October 26, 2009 9:41 AM said...

tahniah!
aku adalah jeles tengok sbb hajat aku nak further study belum tercapai-capai lagi... huhu!!!

puanrazma on October 26, 2009 7:35 PM said...

~nurul@cokolat
macih nok!!!
teruskan usaha nk sambung study tu

 
Background by Jennifer Furlotte / Pixels and IceCream