October 25, 2009

zoo negara



cuti weekend ni aku menghabiskan masa di kl. port aku kat kl adalah umah kakak hubby kat gombak. actually aku selesa lepak umah dia. hari ahad kakak decide nak ajak kami2 ni gi zoo melawat haiwan2..sebab anak2 dia heboh nak gi zoo sangat. ahakk..lama tui aku xpegi..last pegi time tu aku sekolah rendah lagi. bayangkan..nak dekat 20 tahun dah. masih idup lagi ker haiwan2 yang ada pada masa tu di masa sekarang ni.



seawal jam 9.30am kami dah gerak dari umah. hajat datang awal sebab tentu2 larr time weekend ini akan berduyun manusia yang datang nak tengok haiwan2 macam kami..aku pasti!! jam 10.45 kami tiba..masih awal dan orang pun belum ramai lagi. memasuki pintu pagar..bapak punyer ler mahal parking sajerr RM4.00. ini belum kira kos tiket masuk lagi ni..mujur 2 kepala je nak kira.

tekaan ku tepat!!!..harga tiket untuk adults..RM20.00 seorang. itu kira2 kos warga tempatan..bukan harga pelancong lagi. kebetulan bibik kakak hubby ikut sama..terpaksa ler tipu katakan warga malaysia..klu idak bayar mahal.


2 wanita tu..mak mentua n kakak hubby
kami melawat2 melihat haiwan2 menaiki keta pink tu
sangat cute plak aku nengok!!!
(nak panggil kenderaan apa tu yek..)


ini larr our team
dr kiri..kakak hubby, adik, mak mentua aku & hubby
(apsal aksi2 aku semuanya posin
g menongging..)
uhhh..abaikan ajer!!!



ini antara gambar2 haiwan aku sempat snap
aku snap yang aku minat tgok ajerrr

1 haiwan yang hubby kata aku suker...tapi nampak bontot ajerr
sila teka haiwan apa ituuuu????
xsesuaiiii

tapi 1 haiwan ni yang paling aku sukerr
'Flamingo besar'
sangat sukerr sebab warna bulu2 nya menarik
ada putih..lite pink..ada oren



puas berjalan..perut pun macam kuar bunyi2 jer. padahal rsanya nak kuar umah tadi dah pekena..mee goreng + bihun sup + nasi goreng. (ini makan ker @ melantak!!!) kami terjah 1 restoran 'fast food' kat dalam zoo ni. aku tertarik ngan menu 'Nasi The Wild'..hebat!!! tapi..cuma indah nama ajerr..rasa bolehh larrr buat alas perut. sedap lagi kalau aku masak!!!!



komen aku...(aku rasa best lagi kat zoo taiping dan zoo melaka)

6 puanrazma komen:

NouroulSuhaimi on October 26, 2009 9:39 AM said...

mmg tak bestpun zoo kl.. aku bawak dah afifdani pergi. fes and last rasanya, koser aku nak bawak lagi dah. dahlah makanan bapak mahal!

puanrazma on October 26, 2009 9:54 PM said...

~nurul@cokolat
sungguh pun..xbest langsung skrg ni!!
comfirm xpegi dah..meh2 dtg taiping plak

Ogie on October 27, 2009 12:50 PM said...

Salam Razma....

Halamak....best nya gi jenjalannnnn.......

Tapi...memang betul Razma kata......memang best Zoo Melaka...."Thumbs Up"....kan? kan? kan? .....
Nice blog......

puanrazma on October 27, 2009 1:11 PM said...

~Ogie
salam jugak kat akak..sudi singgah blog sy ni.

yup..zoo melaka sempoi. nnti2 meh ler dtg melawat zoo taiping plak

@LiYaNNuaR ツ on October 27, 2009 3:26 PM said...

cop cop giraffeeeee!!

puanrazma on October 27, 2009 9:00 PM said...

~@LiYaNNuaR
haha..tau ko sukerrr..
tu pasal byk snap kat situ

 
Background by Jennifer Furlotte / Pixels and IceCream